Lokalna Grupa Działania – Lider Dolina Strugu realizuje operację finansowaną ze środków Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 w ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent Zarządzanie LSR.
Realizacja operacji obejmuje:
1) realizację LSR;
2) bieżące funkcjonowanie LGD zapewniające sprawną i efektywną pracę LGD, w tym sprawne funkcjonowanie biura LGD oraz doskonalenie zawodowe osób uczestniczących w realizacji LSR;
3) zatrudnienie pracowników w określonym w wytycznych szczegółowych wymiarze i ponoszenie kosztów ich zatrudnienia przez LGD;
4) aktywizację mieszkańców i innych podmiotów z obszaru objętego LSR związaną z realizacją LSR;
5) zapewnienie wsparcia dla potencjalnych beneficjentów w opracowaniu projektów, przygotowaniu wniosków i realizacji projektów, w szczególności prowadzenie przez LGD doradztwa na rzecz potencjalnych beneficjentów LSR;
6) udokumentowanie realizacji operacji zgodnie z Regulaminem, postanowieniami umowy ramowej i umowy oraz dokumentami wymaganymi do złożenia wraz z WoP;
Realizowana przez LGD operacja prowadzi do osiągniecia celu „Zarządzanie strategią, jej monitorowanie i ewaluację oraz jej animowanie, w tym ułatwianie wymiany między zainteresowanymi podmiotami, o którym mowa w art. 34 ust. 1 lit. c rozporządzenia 2021/1060